• Toto téma obsahuje celkem 7 odpovědí. Do diskuze (4 diskutující) se naposledy zapojil uživatel meggi a poslední změna proběhla před 13 roky a 10 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 7 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1043
      Miluše Šimánová
      Účastník

      Deprecated: Funkce wp_make_content_images_responsive není podporována už od verze 5.5.0! Použijte prosím raději funkci wp_filter_content_tags(). in /home/www/zdravotnidopravnisluzba.cz/domains/4yourtype.eu/www/wp-includes/functions.php on line 4773

      Dobrý den Damiáne, jak jste možná zjistil, na našem trhu je někdy opravdu těžké sehnat některé výrobky, např. obilné nápoje, ale je toho podstatně víc, které by do vynikajícího základu neměli přimíchané některé nedoporučované výrobky. Většinou se jedná o kukuřičný sirup nebo pšeničnou mouku. Neuvažujete o vlastních výrobcích nebo o spolupráci s některým stávajícím výrobcem? Myslím si, že nejen já bych uvítala, kdybych si mohla zakoupit ovesné mléko s rýžovým sirupem namísto kukuřičného a samozřejmě nejde jen o obilná mléka. V prodejnách zdravé výživy sice seženu carobové tyčinky, ale všechny obsahují slunečnicový olej, prostě u většiny relativně zdravých věcí je nějaká nevhodná přísada. Domnívám se, že pokud by byly výrobky, vhodné pro krevní skupiny dostupnější, mohlo by to vést i k rychlejšímu šíření tohoto způsobu stravování. Spoustu lidí neodrazuje cena, ale nedostupnost. Pokud se chtějí opravdu stravovat zdravě, nezbývá jim nic jiného, než téměř vše vařit doma. Zaměstnaná ženská s malými dětmi na to opravdu nemá čas.

    • #1044
      chipushit
      Účastník

      Muschil – mluvíš mi ze srdce. Včera nakupovala ve zdravé výživě. Obchod až pod střechu napěchovám zdravými výrobky s ounačením "bio", ale nic nebylo 100%. Když nebyla pšenice, byla kukuřice, když nebala ani kukuřice a pšenice, byla slunečnice.
      Nakonec jsem odešla se špaddovou a pohankovou moukou.
      K tomu si koupila místo javorového sirubu, který jim momentálně došel, s brusinkovým.

    • #1050
      Miluše Šimánová
      Účastník

      Já jsem na tom přesně tak. Oběhnu 3 prodejny zdravé výživy a v tašce mám celozrnnou špaldovou mouku, rýžové pufované chlebíčky, občas seženu instatní rýžovou kaši, ale je toho hrozně málo. Zbytek sháním přes internet a nechávám si to posílat.
      Naštěstí už mám děcka odrostlá, takže mám občas chuť pouštět se do experimentů a celkem i čas na vaření. Ale před pár lety jsem ráno dotáhla mladší dítě do školky a ranní úprk vydýchávala ještě v zaměstnání, kde jsem byla jako rozvedená zavřená až do 4 odpoledne, aby bylo na nájem, jídlo a ostatní nezbytnosti. Takže z práce honem do školky, potom na nákup, doma honem nakrmit divou zvěř něčím rychle hotovým a pustit se se starším děckem do úloh ze školy. O nějakém volném čase jsem si mohla nechat jenom zdát. Nemyslím si, že vdané ženské to mají jednodušší, protože chlapů, kteří doma opravdu pomáhají je poskrovnu.

    • #1054
      Alena Podroužková
      Účastník

      Jsem na tom taky tak. Kluci jsou 15 a 12,jsem sama, takže pěkná honička, přesně jak píše muschil.
      Nevím jstli jste zkoušeli v prodejnách poprosit, zda by vám něco neobjednali. Já měla štěstí a paní mi objednala i jáhlovou mouku. Zkoušela jsem z ní i péct cukroví, až to promažu, napíšu zkušenosti, zda to lze konzumovat:P .
      Jinak taky trávím dost času v kuchyni, pokud chci být důsledná.

    • #1074
      Miluše Šimánová
      Účastník

      Ajinko, u nás jsou v Herbiu docela ochotní, ale jsou věci, které vůbec neodebírají. Vyřešila jsem to přes internet. Objednávala jsem si u nich bílou špaldovou mouku a byli docela rychlí, takže spokojenost. Zjistila jsem, že než objíždět všechny supermarkety, které mají biokoutky a stejně se vrátit s polovinou, tak si to raději objednám a poštovné mi vyjde levněji než benzín a spousta času. Nicméně pořád jsou to jenom suroviny, polotovary a hotové výrobky, vhodné pro BTD jsou k nesehnání. Uvítala bych třeba různé směsi na chleba, obilné mléko, těstoviny, nějaké tyčinky na mlsání, prostě takové ty věci, které usnadňují hospodyňkám život a šetří čas.
      http://www.biosfera.cz/index.php

      Příspěvek editován: muschil, v: 11.12.2006 13:57

    • #1086
      meggi
      Účastník

      muschil, to mě mrzí, že u Vás ve Zdravé výživě neobjednávají na žádost zákazníka některé výrobky, zvlášť když jde o firmu Probio, od které má snad každá Zdravá výživa dodávky různých produktů – u nás ty bílé mouky hned objednali do týdne nejdřív pro mě, a teď už je berou pravidelně pro všechny zákazníky.
      ale ještě mě mrzí, že jsem se asi před týdnem "zbavovala" bílé hladké a polohrubé špaldové mouky, protože přecházím postupně na pšeničnou mouku (váha se nehla, tak snad to bude ok), prodala jsem ji sousedce 0. Kdybych tušila, že je nemůžeš u vás koupit, mohla jsem ti je hned poslat, měla bys to tam na druhý den. ale tak aspoň fajn, že už je máš, teď jen držím palce, ať se z nich peče stejně dobře cukroví, jako všechny koláče a buchty. 🙂

    • #1094
      Miluše Šimánová
      Účastník

      Meggi, to se nedá nic dělat, líná huba – holé neštěstí. Ale mě nenapadlo, že se jí budeš zbavovat. Nechala jsem si poslat celou krabici, takže mám poměrně slušnou zásobu. Pokud Ti obyčejná bílá mouka nedělá problémy, tak jí nejspíš nezavrhnu úplně. U nás je problém, že když synovi napeču příliš zdravě (z celozrnné mouky), tak si to potom jím sama a on si raději koupí ve škole bagetu. Takže zkouším najít kompromis mezi zdravým a chuťově přijatelným pro nás oba.

    • #1103
      meggi
      Účastník

      muschil, já už si teď nedokážu vybavit, proč jsi vlastně přešla na špaldovou mouku a nepoužíváš nadále normální bílou pšeničnou? mělas taky pocit, že z ní přibíráš, nebo nějaký jiný důvod? protože z hlediska "zdraví" je pro Bs úplně stejně neutrální bílá pšeničná mouka i špaldová mouka (nebo myslíš, že jsi Bn?). Zatím se mi nepodařilo od Damiana zjistit, jestli je nějaký rozdíl mezi vhodností celozrnné špaldové mouky a bílé špaldové mouky, ale pokud databáze myslí opravdu všechny mouky a produkty ze špaldy, tak jsou neutrální a pouze ZRNO pšenice špalda je prospěšná. Sice bych to ráda měla od Damiana potvrzené 😉 , že opravdu špaldové vločky, špaldové kroupy, špaldové racio pufované chlebíčky, špaldová celozrnná mouka, špaldové pukance atd. jsou fakt jen neutrální a ne něco z toho třeba prospěšné (abych to pak častěji zařazovala do jídelníčku), ale musím si počkat… 🙂

      Příspěvek editován: meggi, v: 16.12.2006 20:46

Aktuálně je na stránce zobrazeno 7 vláken odpovědí
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.