Úvodní stránka Fóra Hubneme s BTD Jak zhubnout s dietou podle krevních skupin Stravuji se podle BTD a nabírám!

  • Toto téma obsahuje celkem 6 odpovědí. Do diskuze (4 diskutující) se naposledy zapojil uživatel meggi a poslední změna proběhla před 12 roky a 12 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1770
      admin
      Správce

      Deprecated: Funkce wp_make_content_images_responsive není podporována už od verze 5.5.0! Použijte prosím raději funkci wp_filter_content_tags(). in /home/www/zdravotnidopravnisluzba.cz/domains/4yourtype.eu/www/wp-includes/functions.php on line 4773

      Stane se občas, že se rozhodnote pro samoaplikaci výživy podle krevních skupin, (měli byste mít BMI do 28 a neměli byste se léčit pro nemoc) a místo snížení hmotnosti, nabíráte. Kde je chyba?

      V BTD je jeden prvek, který je pojítkem mezi sacharidy a proteiny, tím je ZELENINA. Na jednu stranu si dejte maso, ryby, drůbež, doprostřed ZELENINU a nakonec sacharidy z obilovin. Bílkoviny lépe trávíme se zeleninou a stejně tak lépe trávíme sacharidy se zeleninou. Proto namísto drůbežího s rýží, si dáme drůbeží se zeleninou. V dalším jídle si pak můžeme dát obiloviny se zeleninou.

      Příčiny nárůstu na hmotnosti:
      častá konzumace prospěšných a neutrálních obilovin a malá konzumace zeleniny, masa, drůbeže a ryb
      [b]nebo[/b]
      nedostatečná nebo žádná tělesná aktivita
      [b]nebo[/b]
      denní konzumace masa s chlebem nebo masa s rýží nebo jiná vařená obilovina, jezeno vždy společně

      Další důležitý faktor je také velikost dávky a její četnost za týden. Užívejte ve stravě více zeleniny.

    • #1772
      Mário Uhrin
      Účastník

      Dakujem za to rozdelenie čo ste napísal, zaujímavé ale niekto z vašich pred nejakým časom ked som si chatoval tak mi napísal že delenou stravou sa nezaoberá BTD a ja som to zobral tak že nie je až také dôležité oddelovať škroby a mäso.Po prečítaní knihy žijte správne mi došlo že je hlúposť kombinovať, lebo mäso potrebuje zvýšenú kyselinu v žalúdku a sacharidy zníženú a tak spolu ich telo nemôže dokonale stráviť a potom to kvasí v črevách.Takže pre mňa ako 0-ku by bolo najlepšie na sacharidy-čiže škroby najradšej zabudnúť a dať si tak max. 1x za týždeň?

    • #1773
      admin
      Správce

      Jde o to, že BTD není jako klasická dělená strava, to jest jeden den sacharidy, druhý den tuky. Je třeba zachovávat pyramidu a DDD. Někdo se drží s váhou normálně, může se stravovat "klasicky", takže není třeba zvláštního režimu skladby jidla. Tento režim se doporučuje u osob obézních, diabetiků, metabolického syndromu X atd. Jak vidím, začínáte chápat princip výživy podle krevních typů dobře:) Co se týká sacharidů ve Vašem případě, platí pravidlo "chameleon", kdy se doporučená výživa pro celiaky upraví podle pravidel BTD se zohledněním na non-sekretor varintu. Toto zařazení je na dobu určitou, po úpravě zažívání. Dávkování je předmětem podrobnější seznamu potravin. Samozřejmě, pokud je pozitivně diagnostikována celiakie, bylo bydobré znát rozsah, stádium. Změny v jídelníčku by měli být postupné, nulky obecně hůře snáší změnu v jídelníčku. Vyřaďte jedno z nejhorších jídel a nahraďte jej dvěma dalšími prospěšnými potravinami. Pokud jste na nějakou potravinu alergický, je nutno ji vyřadit z jídelníčku i přes označení jako prospečné pro Váš typ. Rýže bude Váš hlavní zdroj sacharidů. Jak vařená, dušená nebo pufovaná…

    • #1776
      Mário Uhrin
      Účastník

      Dakujem, budem sa držať toho že som nevymesovač.

    • #1929
      Miluše Šimánová
      Účastník

      Damiáne, ani klasická dělená strava není přece o tom, že se musí jíst jeden typ potravin celý den, ale o tom, že mezi sacharidovými a proteinovými jídly je třeba zachovat časový rozestup. Sacharidy se tráví cca 4 hodiny, bílkoviny potřebují dvojnásobek času. Docela mě mrzí, že se o potřebě dodržovat principy dělené stravy dozvídám až nyní z diskuse. Opravdu se domníváte, že po pufované rýži lze zhubnout? Pro sk. B patří mezi prospěšné sacharidy rýže, špalda a jáhly, tedy potraviny, ze kterých se v žádném případě nesežene v ČR pečivo. Jedinou možností jsou pufované výrobky, které jsou k sehnání z rýže i ze špaldy. Nicméně jejich GI se blíží k hodnotě 100. Z principu dělené stravy k nim nelze použít bílkoviny na snížení hodnoty GI a zelenina je v mém případě dost problematická záležitost. Je možné konzumovat rýžové pečivo s příměsí hladké pšeničné mouky a hubnout? V Plzni jsou občas k sehnání rýžové housky.

    • #1938
      admin
      Správce

      Muschil, principem dělené stravy se BTD nezabývá, ale jsou situace, kdy je možné aplikovat i "dělenou" stravu současně v BTD. BTD je zejména o akceptaci lektinů zažívacím systémem daného krevního typu. Sacharidy dělíme na dva typy – rychlé – tj bílé pečivo, těstoviny, pečivo z jednoduchého cukru a tuku, bonbony a další jídla, která rychleji zasytí, ale také znatelně zkrátí dobu mezi jídly a následně rozkývají funkci inzulínu a pomalé sacharidy, které se tráví déle a prodlužující dobu mezi požadavky na další jídlo – fazole, rýže a další. Rychlé sacharidy trávíme v rozmezí do 30ti minut, pomalé v rozmezí 90-120 minut. S tím souvisí GI – Glykemický index a GL – glykemická nálož. U osob s metabolickým syndromem X, pak hraje GI a GL informační roli, jaká jídla a kdy je vhodné preferovat s ohledem na GI v případě standardního stravování. GI nemá vliv na snižování hmotnosti. Chceme-li, abychom získali svalovou hmotu a spálili tuky, musíme si naplánovat tělesnou aktivitu na dobu, kdy bude tělo schopno díky výživě budovat svalovou hmotu namísto ukládání tuků z nevyužitých sacharidů. V tento moment tělo potřebuje nejen sacharidy, ale také proteiny. Protože se každé tráví jinak dlouho, je třeba složit výživu tak, aby v rozmezí cca. 2 hodin získalo tělo celou pyramidu – t.j. sacharidy, lipidy, proteiny a bylo schopno ve "špičce" aktivně budovat svalovou hmotu. To platí při plánované tělesné zátěži – posilování.
      Při neplánované zátěži je třeba sledovat, jak budeme tělesně aktivní (co nám zdraví dovolí) a podle toho volit skladbu jídla. Co se týká hubnutí a pufované rýže, i když má pufovaná rýže s GI blízkým GI 100, jde o to, že jí tělo lépe stráví, na rozdíl od pšenice a mléka, pufovaná rýže tedy prospěje i přes daný GI. BTD totiž dodává tělu to, co umí tělo samo zpracovat a není proto tolik důležitý GI, jako skladba správných potravin v jídle. Pufovaná rýže je jen jedna náhražka za bílé pečivou u osob náchylných na lektiny pšenice.
      Strany rýžového pečiva s pšenicí, záleží jaký je poměr pšenice a rýže. Pro Vás, Muschil, to může být cesta, ale GI nebude o moc nižší a pšenice a mléko jsou kombinací pro nabývání na hmotnosti u osob s poruchou metabolismu.
      Není potřeby dodržovat principy dělené stravy při důsledném dodržování BTD s ohledem na dané zdravotní omezení, tj. při hubnutí a diabetes seznam potravin diaBASE4. Nicméně, pokud Vám vyhovuje dělená strava lépe, pak jde především o volbu toho, co Vám prospívá nebo kombinaci obou…

    • #2039
      meggi
      Účastník

      Muschil, můžu tě zcela uklidnit – za celý čas, co jím podle krevní skupiny, jsem se ani na okamih neřídila dělenou stravou… a výživa mi výborně funguje. Takže určitě to nebude potřeba, ale komu to vyhovuje, může dosáhnout kombinací BTD + dělené stravy ještě lepších výsledků. Na to jsem já ale moc pohodlná a navíc jsem spokojená s tím, jak pouhé vyřazení nevhodných potravin funguje samo o sobě. 🙂

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 vláken odpovědí
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.