• Toto téma obsahuje celkem 6 odpovědí. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel admin a poslední změna proběhla před 13 roky a 4 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1573
      Jana
      Účastník

      Deprecated: Funkce wp_make_content_images_responsive není podporována už od verze 5.5.0! Použijte prosím raději funkci wp_filter_content_tags(). in /home/www/zdravotnidopravnisluzba.cz/domains/4yourtype.eu/www/wp-includes/functions.php on line 4773

      Dobrý den, chtěla jsem Vás, Damiane, poprosit, jestli byste si pročetl můj jídelníček. Jelikož jsem na MD, v těhu přibrala bezmála 18kg, chtěla jsem to změnit. Po ukončení kojení jsem začala tedy chodit 2x týdně cvičit a plavat, a hlavně, jsem změnila své stravování. Řídím se tedy tím, co bych jako ,,A+´´ měla a co ne. Zatím jsem za 1 měsíc zhubla 4,8kg na 68,2kg, při výšce 171cm a váze původní 72,9kg, věk 28let. Byl byste tak laskav a poradil mi po zaslání toho jídelníčku? Mám mnoho nejasností.. Mám jej vložit tady nebo zaslat na email? Děkuji mnohokrát.

    • #1575
      admin
      Správce

      Dobrý dn,
      od toho tu jsem:) Jídelníček můžete vložit sem nebo poslat e-mailem. Když to budete vkládat sem, pak to bude prospěšnější všem áčkařům;)

    • #1576
      Jana
      Účastník

      Dobrý den,
      tady je můj jídelníček (zhruba):

      Pondělí
      snídaně: smetanový jogurt s musli, Inka s mlékem
      svačina: jablko
      oběd: sójové a kuřecí nudličky na zelenině, se zelen. salátem
      svačina: Inka s mlékem, sojafit
      večeře: brokolicovokrabí salát s tofu, zelen. příloha

      Úterý
      snídaně: plátek žitného chleba s lněnými semínky, Lučina s bylinkami, plátkový sýr,2 ředkvičky, Inka s mlékem
      svačina: pomeranč
      oběd: zapékané tofu s brokolicí, zelen. salát
      svačina: Inka s mlékem, sušenky musli od Emca (60g)
      večeře: 1/2 šmakouna s krůtím masem, zelen. příloha
      (později hrnek jahodového kefíru)

      Středa
      snídaně: grahamová houska, máslo nebo šlehaný sýr President, šunka s plátkovým sýrem, ředkvičky, Inka s mlékem
      svačina: trochu hroznového vína
      oběd: špenát, vejce a 2 brambory
      svačina: Inka s mlékem, musli tyčinka
      večeře: kuřecí salát s celerem a jablkem

      Čtvrtek
      snídaně: nízkotučný jogurt, musli, Inka s mlékem
      svačina: pomeranč
      oběd: pečené kuře, rýže, zeleninová příloha nebo salát
      svačina: Inka s mlékem, rýžové chlebíčky v jogurtu
      večeře: zeleninový salát s dresingem

      Pátek
      snídaně: raciorohlík, máslo a plátkový sýr, Inka s mlékem
      svačina: kiwi
      oběd: jáhly se zeleninou, sypané sýrem, sojotatarka
      svačina: Inka s mlékem, sojafit
      večeře: zeleninový talíř, vejce
      (později meruňkový kefír)

      Sobota
      snídaně: jahodový jogurt z Valašska, musli, Inka s mlékem
      svačina: jablko
      oběd: sójové kostky na zelenině, kuskus
      svačina: Inka s mlékem:evil: , sójový jogurt s musli
      večeře: 1/2 maďarského šmakouna, zelen. příloha

      Neděle
      snídaně: sladký loupák, máslo, kakao
      svačina: 1/2 banánu
      oběd: treska, rýže, zelen. salát
      svačina: tradičně Inka s mlékem, jablko
      večeře: zeleninový salát s dresingem

      Pitný režim: denně 1,5 -2,5 l neperlivé vody

      Takto vypadá zhruba můj jídelníček, jelikož jsem teprve začátečnice, co se týče stravy podle krevních skupin, nejsem si moc jista co mohu a kdy. Slyšela jsem, že sacharidy, bych měla hlavně dopoledne a bílkoviny odpoledne, je to tak? Ještě se moc neorientuji v tom, co všechno sacharidy jsou a co zase obsahuje bílkoviny:blush: . Bílé pečivo jsem vypustila, snažím se jíst jen žitný chléb, pokud to jde, co třeba grahamy a sladké loupáky na snídani? Je ráno v pořádku smetanový jogurt nebo raději nízkotučný? Vlastně bych neměla pšenici, znamená to, že musli k snídani bych neměla?? Co se týče obědů, prý bych měla vypustit přílohy jako brambory a taky těstoviny, rýži, prý se tak hubne více, mohu je alespoň v omezené míře, třeba 1 kopeček rýže a 2 brambory ke špenátu nebo masu?
      :woohoo: Největší problém však vidím se svou závislostí na sladkém. Dříve jsem byla zvyklá po obědě si uvařit Inku (je v pořádku, když ji piji tak často???) a k tomu samozřejmě něco dobrého jako crossaint s čokoládou, cookies, tatranky, koláč apod. Poradíte mi prosím, co bych jako náhradu mohla? Sojafit? Co třeba musli tyčinky nebo sušenky musli od Emca? Nejsou příliš kalorické (i sojové tyčinky)? Neměla bych je spíš konzumovat dopoledne? Slyšela jsem něco o proteinových tyčinkách, jsou ale dosti drahé, počítala jsem kalorický příjem a dokonce mi vyšel větší u protein. než u musli, tak nevím, jaký je na to Váš názor? Já vím, že se spíš jedná o to, abych se ovládla a na sladké nemyslela, zvyk je železná košile, ale i přesto děkuji za radu. Ještě jsem se chtěla zeptat na kefír. Je v doporučené stravě, ale asi jen bílý, ty sladké jako jahodové jsou už kalorickou bombou?? Přes den piji pouze vodu a zmíněnou Inku s mlékem a lžičkou cukru, můžu třeba ráno hrnek nízkotoučného mléka? Zkoušela jsem sojové, ale jaksi mi nechutnalo. Čaje bych zřejmě neměla sladit, pokud chci zhubnout, můžu je tedy alespoň ochutit citronkou?? Ještě poslední dotaz na saláty, je vhodné používat na dresingy sojomajonezu s bílým jogurtem?
      Hodně jsem se rozepsala, ale snad to bylo vše, mnohokrát Vám děkuji za Vaše rady. S pozdravem, Jannulka.

      Příspěvek editován: Jannulka, v: 08.05.2007 22:50

      Příspěvek editován: Jannulka, v: 08.05.2007 23:14

      Příspěvek editován: Jannulka, v: 08.05.2007 23:28

    • #1579
      admin
      Správce

      Super, dáme se do toho, jen poprosím o trochu času, teď mám docela chaos, ale pracuji na tom;)

    • #1581
      admin
      Správce

      Poprosil bych Vás, abyste odlišila samostatné produkty a průmyslové – těmi se rozumí třeba saláty – pak je potřeba znát název. Stává se, že některé názvem vhodné produkty neodpovídají složením a obsahují byť jednu, ale obsahují nevhodnou látku a tím se může stát nějaký problém problémem chronickým. Pokud se jedná o domácí zpracování produktů do jídla, pak je dobré to poznamenat. Děkuji;)

    • #1582
      Jana
      Účastník

      Dobrý den,
      všechny saláty si připravuji sama, používám okurek, rajče (to bych asi moc neměla že?), hlávkový salát, ředkvičky, někdy čínské zelí, pokapu citr. šťávou, nebo zakapu olivovým olejem, osolím, přidám lžíči bílého nízk. jogurtu a lžíci sojamajonézy. Občas přidám strouhané tofu. Někdy si udělám třeba z krabích tyčinek, sojamajoneza, a vařená brokolice.
      Děkuji.

    • #1612
      admin
      Správce

      Dobrý den, abych mohl lépe posoudit Vámi užívané produkty, bylo by vhodné opsat jejich složení, protože název výrobku může být shodný se zcela jiným produktem s jiným obsahem.
      Co se týká konzumace sacharidů a proteinů – sacharidy bychom měli užívat ve chvíli, kdy potřebujeme dodat energii, kterou zase obratem budeme schopni vydat (sport), bílkoviny pak můžeme konzumovat i v odbě, kdy budme v klidu. Co se týká sladkostí, jde o to, že je můžete s úspěchem nahradit ovocem.
      Dresing bych vynechal kvůli jeho složení, které často nevyhovuje BTD. Kefír a zakysané mléčné produkty užíváme raději čisté, bez příměsí. Není problém si do těchto bílých produktů zakomponovat vhodné potraviny podle své krevní skupiny. Čaje nesladíme, ztrácejí chuť a něktré se pak míjí účinkem.
      Tolik jen v rychlosti, pokuste se doplnit ta složení u kupovaných produktů:-)

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 vláken odpovědí
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.